Stugliv

Att ha vovar runt sig när man renoverar kräver goda nerver. Toker brukar ha extranamnet "mitt i vägen". Han är bra på att vara just mitt i vägen. Han är också bra på att vara där han hälst inte ska vara. Som när jag håller på att måla. Om jag målat väggarna så gissa vem som lutar sig mot den nyss målade väggen om inte............... Eller som när jag nyss målat innuti en av de nya bänkarna i köket. Gissa vem som sitter innuti nämda nymålade bänk om inte.............Om jag ska ta en bräda som ligger på golvet, gissa vem som sitter på nämnda bräda om inte...........Just det Toker "mittivägen". Men det är charmigt också. Han bjuder mej på många glada skratt den vovven. Men golvet i köket får jag måla en gång till. Av någon anledning är det fullt av tassavtryck Bella hon tycker att allt sånt där är smutsigt och att vi för en massa oväsen, så hon håller sig mesta tiden urvägen. Hon kommer å kollar vad vi gör ibland och är lite nyfiken. Toker skulle förmodligen gärna ha varit med och fixat om han kunde. Cleo har inte tid att ha koll på vad vi gör. Det är så mycket ute i naturen som lockar för henne. Hon försvinner ut på morgonen, Kommer in å äter lite mitt på dagen, sen snabbt ut igen. Ibland bjuds det på lite extra gott, som här om kvällen när det vankades räkor. Då lockar inte utelivet så värst mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0