1:a September

År 2013 har verkligen bjudit på fantastiskt väder. Lagom vinter. Fin vår. Ljuvlig sommar och nu ser det ut som att vi får en härlig höst. Hösten är för mej en tid av återhämting. Milt väder som gör att långa promenader står höst upp på min " att göra " lista. Skogspromenader är det jag föredrar, men huvudsaken är att jag och vovvarna och kissen får komma ut och röra på oss. Cleo är en så katt som gärna följer med på promenaderna och som hela tiden pratar med mej. Hon vill vara säker på att vi inte tappar bort varandra. För Cleos del så finns det massor av nya spännande ställen att upptäcka längs vägen i skogen. Det prasslar bland höstlöven å då måste det undersökas. Så hon gör sina små avstickare från stigen men kommer alltid när jag visslar på henne. Att sitta högt uppe på en sten och spana tycker hon också om. Ja, hon har koll på läget den kissen
 
 
Vovvarna lufsar fram i lagom takt. Dom är alltid spralliga i början av promenaden men lugnar sig när vi har gått en bit. Båda mina gulliganer har blivit duktiga på att komma när jag kallar på dom. Det har fungerat lite siså där förut. Men nu får dom oftast gå lösa. Tyvärr finns det inte så många platser som jag kan släppa dom på, men när ingen är i närheten och eftersom dom kommer när jag kallar, så får dom gå lösa på motionsspåret. Bet blir så mycket mer av promenaderna då. Dom springer av sig på ett annat sätt. Dom hinner nosa runt.
 
 
 
Så nu, eftersom dom har blivit så duktiga, ska jag försöka börja gå men mina stavar igen. Då blir det mer av promenaderna även för mej I morgon åker vi till torpet. Jag har massor att göra där. Vovvarna och kissen, ja dom bara njuter av tillvaron när vi är i torpet. Kanske skulle jag försöka lära dom att måla hihihihi...........................................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0